Jesienna pielgrzymka parafialna

6 - 7 X 2007

W niedzielę 7 października wróciliśmy z jesiennej, parafialnej pielgrzymki. Pierwszą stacją był, istniejący od XIII wieku, klasztor Sióstr Benedyktynek w Staniątkach koło Krakowa, gdzie odprawiliśmy Eucharystię a następnie pod kierunkiem Ksieni zwiedziliśmy muzeum zakonne. Niezwykłe wrażenie na naszych muzykach zrobiło udostępnienie przez Księnię śpiewnika klasztornego z 1586 roku. Coś takiego na żywo widzieliśmy po raz pierwszy. Kolejną stacją Pielgrzymki był również XIII wieczny klasztor OO Cystersów w Szczyrzycu. Na zakończenie niezwykle bogatego w przeżycia dnia nawiedziliśmy klasztor fundacji św. Kingi w Starym Sączu. Z dziedzińca klasztornego wchodziliśmy: do kościoła z najpiękniejszą w Europie amboną, do kaplicy z relikwiami św. Kingi a na koniec do Domu Św. Kingi, w którym mieści się muzeum klasztorne.

Pełni wrażeń podążyliśmy na przełęcz Gruszowiec, skąd pieszo (25 minut) lub niektórzy samochodem terenowym wdrapaliśmy się do Ośrodka Rekolekcyjnego na Śnieżnicy (położony na wysokości 840 m). Tutaj czekali na nas wspaniali gospodarze: ks. Jan Zając i pani kierowniczka. Po zakwaterowaniu i obfitej kolacji - nocleg. W niedzielę: śniadanie, Eucharystia, zwiedzanie Ośrodka i powrót.

W drodze powrotnej krótkie nawiedzenie Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej, chrzcielnicy Sługi Bożego Jana Pawła II w Wadowicach, zaopatrzenie się w "papieskie kremówki", Różaniec w autokarze, podsumowanie i rozwiązanie Pielgrzymki przed naszym Kościołem. Myślę, że pokorne nawiedzenie wiekowych miejsc modlitwy, życia w przyjaźni z Bogiem i wspaniałej kultury naszych przodków zaowocuje w naszym życiu parafialnym. W Pielgrzymce wzięły udział 42 osoby. Mam nadzieję, że spotkamy się znów w czasie Pielgrzymki na Emaus.